Design and editing.


Salam.Ok post kali ni bukanlah part of the gallery.
tpi sekadar satu perkongsian. ;)
ramai bertanya,mana lebih penting; gmbr from kamera
or editing yang 'kaboom!'.
Jujurnya pada PENDAPAT SAYA, dua2 pun saling berkaitan.
ape pun bende yg balance selalunya indah kn?
Bagi saya,saya akan edit mengikut keperluan pada gmbr tertentu.
Kalau ada element ni boleh edit camni,klu lain gmbr,edit cara lain.
sebagai contoh, jom rujuk gmbr diatas.
saya decide untuk add sparkle sebab ade celahan cahaya di belakang.
tanpa celahan tersebut, teknik ini sukar untuk menunjukkan impak
yang dicari. sedikit kesan 3D ditambah bagi membentuk
muka di pengantin lelaki yang agak flat pada asalnya.
Burn pula digunakan untuk memberi focus yang
lebih baik kepada subject.(thx to Akmal Adanan atas ilmu ini)

p/s: Jika ada kesilapan harap ditegur ya.saya hanya
berkongsi apa yang saya lalui.thx guys! ;)



Comments

Popular Posts